/  Ens adherim   /  7 de novembre: mobilitzacions unitàries per tot l’Estat

7 de novembre: mobilitzacions unitàries per tot l’Estat

LES NOSTRES VIDES IMPORTEN MÉS QUE ELS SEUS BENEFICIS

NO PAGUEM AQUESTA CRISI, UNA SORTIDA AMB JUSTÍCIA SOCIAL, ECOLÒGICA I LLIURE DE VIOLÈNCIES MASCLISTES.

Fa mesos que, centenars d’Organitzacions, Col·lectius i Plataformes, venim treballant en la construcció d’una resposta de la Classe Treballadora i de la majoria social, davant el rumb que estan prenent els esdeveniments amb motiu de la pandèmia pel coronavirus i de la crisi econòmica i social conseqüent.
Un cop més, els poders econòmics i mediàtics, amb els seus tentacles en les diferents institucions i governs, estan consolidant el seu full de ruta per tornar a sortir indemnes d’aquesta situació i fer recaure tot el pes de les conseqüències econòmiques i socials sobre la classe treballadora i les persones més desfavorides, posant en primera línia de les prioritats treure oportunitat de la crisi, obviant qualsevol criteri de justícia social i mediambiental, i condemnant a milions de persones al sofriment durant molt de temps.
Les grans empreses han seguit lucrant-se tot i anunciar a so de bombo i platerets les pèrdues que podien suposar les restriccions. Per a això no han dubtat a parasitar el públic sense rubor per nodrir els seus beneficis a costa del patiment de les treballadores. Tampoc els ha tremolat el pols a l’hora de posicionar-se els primers a la fila per rebre els fons públics. Mentrestant, la patronal i els poders econòmics es reuneixen en fòrums i seminaris amb l’objectiu d’articular i imposar als governs, els criteris polítics perquè, un cop més, el pes de les conseqüències de la pandèmia recaigui sobre nosaltres.
Fins al moment, s’han vingut convocant mobilitzacions específiques reivindicant imprescindibles canvis en les polítiques en matèria de sanitat, educació, habitatge, dependència, residències, pensions, redistribució de rendes o model d’estat, i també per conflictes específics en sectors de la producció o en empreses concretes.
Creiem que ha arribat el moment d’unificar totes aquestes lluites al voltant d’una mobilització unitària d’impugnació global de la situació:

o En defensa dels Serveis Públics (Sanitat, Educació, Serveis Socials, Dependència, Residències, Transport, Energia, etc) ”
o Per un ingrés incondicional i suficient per a tothom.
o Per una sortida a la crisi amb justícia social i ecològica.
o Habitatge per dret, rescatem persones, no capital.
o Per unes pensions dignes per a tothom, amb un mínim de 1084 € i blindades en la Constitució.

Perquè és hora ja que la Classe Treballadora i la majoria social deixi clar que no estem disposades a tornar a pagar la crisi generada pel coronavirus, amb la nostra salut, amb els nostres drets, amb les nostres condicions de vida, amb el nostre territori, el dia 7 de novembre hem de demostrar amb fermesa la nostra voluntat de lluita i resistència.
Perquè exigim la potenciació de la sanitat pública amb la contractació indefinida de professionals de la sanitat a tots els àmbits i responsabilitats, tant de personal sanitari com de personal auxiliar i administratiu, juntament amb l’eliminació dels concerts i de l’externalització de la gestió.
Perquè exigim la contractació indefinida de personal docent en tots els àmbits de l’educació pública, per baixar les ràtios d’alumnat, així com de personal auxiliar i administratiu que garanteixin la màxima seguretat de l’alumnat i professorat, juntament amb l’eliminació dels concerts i lA internalització de serveis.
Perquè exigim la contractació de personal necessari per gestionar els Serveis Socials i prestar una atenció més ràpida i de qualitat a les persones més desfavorides.
Perquè exigim la gestió pública de les Residències de Majors, dotant-les d’un major nombre de professionals de tota mena per assegurar una atenció digna i completa als nostres majors.
Perquè exigim una major dotació de personal en Atenció a la Dependència, sempre contractades per les diferents administracions públiques, que permeti a les famílies conciliar les seves necessitats vitals amb l’atenció als seus éssers estimats en situació de dependència.

Perquè exigim la prestació d’un servei públic de transport de qualitat, dotant de personal suficient a les empreses públiques i invertint amb criteris de vertebració territorial, portant un servei de qualitat a l’àmbit rural, acabant amb l’amuntegament de les rodalies a grans nuclis amb l’augment de l’oferta de serveis, potenciant el ferrocarril com a mode mediambientalment sostenible, assegurant la intermodalitat amb altres modes per arribar al conjunt de la població.
Perquè exigim la gestió pública de l’energia i l’aigua, com a bé bàsic d’interès públic, per garantir l’accés a l’energia i a l’aigua a tota la població, amb preus assequibles i la prohibició del tall de subministrament.
Perquè exigim la fi de les violències masclistes, de les bretxes salarials, dels sostres de vidre, de les discriminacions per raó de sexe o orientació sexual, amb polítiques efectives que impedeixin la seva vulneració.
Perquè exigim un ingrés incondicional per a totes les persones, que garanteixi que tota persona pot cobrir suficientment les seves necessitats vitals.
Perquè exigim la fi de la precarietat laboral en tots els àmbits, l’estabilització del personal interí en frau de llei de totes les administracions públiques, la regularització dels falsos autònoms com treballadores per compte d’altri i la vigilància de l’estricte compliment de les lleis laborals i de prevenció de riscos amb l’increment de personal en les inspeccions de treball.
Perquè exigim el respecte als drets humans, posant fi a les polítiques que estigmatitzen i discriminen les persones migrants, cap persona és il·legal, i acabar amb la doble moral de col·laborar amb governs corruptes que sotmeten a la seva població a la misèria i les empeny a migrar, prohibir la venda d’armes a països en conflicte, a països generadors de conflictes i a països que vulneren els drets humans amb la seva població.
Perquè exigim la fi de la corrupció en tots els nivells, jutjant i condemnant tots els casos coneguts i per conèixer, inclòs el rei emèrit, amb l’obligació de retornar a les arques de l’estat tot elsdiners robats o obtingut amb pràctiques corruptes. També la supressió de les immatriculacions de l’església catòlica recuperant tots els béns immatriculats per posar-los a disposició de la societat.
Perquè exigim que la sortida d’aquesta crisi econòmica abordi d’una vegada la crisi social i ecològica que patim i que no té un altre origen que l’acumulació de la riquesa, reclamem justícia social i ecològica, perquè no hi ha forma de viure ni de treballar en un planeta moribund i perquè la crisi mediambiental afecta més a les classes més precàries.

Perquè exigim que es restaurin els ecosistemes degradats, es protegeixi la biodiversitat, es descarbonitzi de l’economia, es tanquin les centrals nuclears, es transformi el model productiu -apostant per les energies renovables, per l’agroecologia o per la indústria de la recuperació- s’eliminin els tòxics i s’afavoreixi el consum local.
Perquè exigim el dret a un habitatge digne, augmentant el parc d’habitatges públics per fer front a l’emergència habitacional i de l’enorme necessitat d’àmplies capes de la població, a través de l’expropiació de l’ús d’habitatges buits -temporal fins que no hi hagi un parc públic del 15% – de la banca rescatada, de la Sareb i de les que es troben en mans de fons voltor i socimis, que es dediquen a l’especulació sense criteris de justícia social, per tornar a la societat el rescat impagat.
Perquè exigim prohibir els desnonaments sense alternativa habitacional, (com a mínim fins al 31 de desembre de 2021), quan la propietat és de gran forquilla, obligant els bancs a fer lloguers socials, i quan és de petit propietari, obligant les administracions a allotjar a les famílies, complint així el Dictamen del Comitè DESC de Nacions Unides. Adoptar mesures de limitació i control de preus dels lloguers.
Perquè exigim unes pensions dignes per a tothom, amb un import mínim de 1084 euros / mes, que permeti també eliminar la bretxa de gènere, blindades com a Dret Fonamental a la Constitució. No al pacte de Toledo que recomana els plans de pensions privats d’Empresa gestionats per bancs i agents socials i que vol allargar l’edat de jubilació sense tenir en compte l’alt percentatge d’atur juvenil.
Perquè exigim la creació d’una Banca Pública, vinculada als drets humans, a la millora del Medi Ambient i al desenvolupament social i econòmic de la població.
Perquè exigim una redistribució de la riquesa amb mesures fiscals que facin que els que més tenen més aportin al benestar comú. Exigim un nou model de societat, més just, més igualitari, més respectuós amb la natura, on les persones i el seu hàbitat siguin el primer.
Per tot això, convoquem mobilitzacions descentralitzades arreu de l’Estat per al pròxim 7 de novembre de 2020 i donem suport a la Vaga General convocada a Madrid per l’11 de novembre.

EL 7 DE NOVEMBRE, PARTICIPA EN LES MOBILITZACIONS CONVOCADES