Tornar a l'inici

Fundació l'Alternativa

  /  Ens adherim   /  Calendari d’actes del 80è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals

Calendari d’actes del 80è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals

Aquí podeu consultar el calendari d’esdeveniments en commemoració del 80è aniversari dle comiat de les Brigades Internacionals

ACTE COMMEMORATIU DEL COMIAT OFICIAL DE LES BRIGADES INTERNACIONALS
Dia 25 d’octubre de 2018, dijous, 12h00 – Espluga de Francolí
A Les Masies (a les afores de l’Espluga de Francolí) Acte commemoratiu del comiat oficial que les autoritats polítiques i militars de la República van organitzar per retre homenatge a les Brigades Internacionals que abandonaven Espanya. Van intervenir, entre d’altres, el president del govern, Juan Negrín i el Cap de l’Exèrcit de l’Ebre, Coronel Juan Modesto. Al final de l’acte hi haurà un dinar.

SEMINARI INTERNACIONAL SOBRE LES BRIGADES INTERNACIONALS
Dia 26 d’octubre de 2018, divendres, al Paranimf de la Universitat de Barcelona

Organitzen: EUROM (European Observatory on Memories), CRAI (Pavelló de la República). Universitat de Barcelona.

Inscripcions: https://europeanmemories.us14.list-manage.com/subscribe?u=6fb7717fadf7cad8191b58deb&id=e2d161462b

RECORREGUT PER INDRETS RELACIONATS AMB LES BRIGADES INTERNACIONALS.
Dia 27 d’octubre de 2018, dissabte, 10h00 Visita a Barcelona i Castelldefels.

  • Trobada inicial al Pavelló de la República (Av. Vidal i Barraquer, nº34-36). Visita al Pavelló, presentació del SIDBRINT (Sistema de informació sobre les Brigades Internacionals).
  • Palau Robert (Diagonal/Passeig de Gràcia). Exposició de fotografies del comiat de les Brigades Internacionals, l’octubre de 1938 a Barcelona.
  • Visita al Fossar de la Pedrera, al cementiri de Barcelona, on estan enterrats brigadistes.
  • Anada a Castelldefels: dinar i visita comentada al Castell.

ACTE CENTRAL
Dia 28 d’octubre de 2018, diumenge, 12h00. A la Rambla del Carmel, davant del monument a la Brigada Lincoln – Barcelona

. Acte commemoratiu del comiat dels brigadistes el 28 d’octubre de 1938. La ciutat de Barcelona recorda els valors de solidaritat que van representar les Brigades Internacionals i la seva desfilada, fa 80 anys, per la ciutat acompanyats de milers de ciutadans i ciutadanes que manifestaven el seu agraïment i afecte.

ACTE FINAL
Dia 28 d’octubre de 2018, diumenge 19h00. A l’Aliança del Poble Nou (Rambla del Poblenou, 42 – Barcelona).

Estrena de l’obra “Una nova primavera”, text i interpretació pel grup de teatre “A VOZ AHOGADA” sobre els voluntaris de la llibertat, els brigadistes internacionals que van venir a Espanya des de 53 països per defensar la II República.

ALTRES ACTIVITATS PREVISTES

  • Descobriment, el dia 28 a les 16’00 hores, d’una placa a Mataró, al Col•legi dels Salesians, antic hospital de brigadistes.
  • Exposició, a la seu de CCOO, d’una mostra explicativa del que varen ser les Brigades Internacionals durant la setmana del 22 d’octubre.
  • Acte de memòria sobre les Brigades als locals de la UGT.

Per mes informació dels actes contacteu amb: amicalbrigadesinternacionals@gmail.com

Etiquetes:

Deixa un comentari

X