/  Ens adherim   /  Ajuntament de Barcelona: amb l’apartheid no

Ajuntament de Barcelona: amb l’apartheid no

L’any 1998 l’Ajuntament de Barcelona va firmar un agermanament a tres amb la ciutat de Gaza i també amb Tel Aviv.

La Nakba (catàstrofe en àrab) el 1948 que va suposar la creació de l’estat d’Israel va comportar l’expulsió del 75% de la població palestina autòctona de les seves terres.

El poble palestí porta resistint al projecte sionista de robar terres palestines i expulsar-ne el poble palestí des de fa més de 73 anys. En tots aquests anys de resistència hi ha hagut molts intents d’acords de “pau”. Durant tot aquest temps, moltes han alertat que cap pau seria possible sense justícia i que no es pot posar a opressor i a oprimit al mateix nivell.

Uns d’aquests intents van estar el Acords d’Oslo firmats l’any 1993. L’agermanament entre Barcelona, Tel Aviv i Gaza es dóna en aquest context.

Com ja fa dècades que alertaven les palestines Israel ha demostrat reiteradament que no té cap intenció de respectar els drets més bàsics del poble palestí.

Des de l’any 2005 el poble palestí s’ha unit en la coalició més àmplia de societat civil i demana a la comunitat internacional que apliqui boicot, desinversions i sancions a Israel per tal de que Israel es trobi aïllat econòmicament, culturalment i políticament fins que no respecti els drets del poble palestí: acabar amb l’ocupació a Gaza i Cisjordània, donar igualtat de drets a les ciutadanes palestines d’Israel i permetre el dret al retorn de les refugiades.

Trencar l’agermanament amb Tel Aviv suposarà també trencar l’agermanament amb Gaza. Per això demanem que l’Ajuntament deixi de tenir vincles amb institucions israelianes i que trobi la manera de reforçar la solidaritat i el suport al poble palestí.

Com a organització/entitat/col·lectiu de la ciutat de Barcelona us animem a firmar aquesta demanda on instem als partits de l’Ajuntament de Barcelona que acordin trencar l’agermanament amb Tel Aviv, i potenciar la solidaritat amb el poble palestí.

Coalició prou Complicitat amb Israel.