/  Drets cívics i socials   /  Ara més que mai: No a l’odi, #StopVOX

Ara més que mai: No a l’odi, #StopVOX

Des de la Fundació ens adherim a “Ara més que mai: No a l’odi, #StopVOX”, impulsat per Unitat Contra el Feixisme i el Racisme. A continuació podeu llegir el manifest.

El creixement electoral del partit d’extrema dreta VOX és una terrible notícia per a la majoria de la població. VOX ataca els drets de les dones, les persones migrades i/o racialitzades, el col·lectiu LGTBI+, la gent treballadora i empobrida, pensionistes… i, a més a més s’oposa a les mesures necessàries davant l’emergència climàtica.

VOX no és un partit més, sinó que acull feixistes i neo-nazis. La seva arribada ja ha augmentat el racisme, per exemple amb els vergonyosos atacs contra residències de joves migrant sense tutors familiars al territori. Ha alimentat el sentiment anti català, amb els eu nacionalisme ultra i excloent que busca la tornada de la “Una, Grande y Libre” del franquisme. El seu avenç electoral ara portarà més odi i més agressions. Ja vam veure coses semblants amb Trump als EUA i Bolsonaro a Brasil.

Però l’extrema dreta no és imparable. Mitjançant la lluita unitària s’han derrotat diversos partits feixistes a Gran Bretanya al llarg de diverses dècades. A Grècia, el partit neo-nazi Alba Daurada -que va arribar a tenir una forta presència en el parlament grec, a més de portar a terme agressions, fins i tot assassinats, als carrers- també ha sigut derrotat mitjançant la lluita unitària.

Hem de fer valer el fet que les polítiques de VOX i l’odi que promou sols beneficien a una petita minoria de la societat. Si arribessin al poder, molta més gent pagaríem el preu.

Per això és urgent impulsar moviments unitaris contra l’extrema dreta i el racisme, moviments arrelats als barris i als llocs de treball que reflecteixen aquesta majoria social. Hem de senyalar i combatre a VOX, perquè -igual que els seus amics Salvini a Itàlia o Le Pen a França- representa una amenaça específica. També hem de combatre el racisme que està creixent de manera més general i que constitueix l’escenari perfecte per l’avenç de l’extrema dreta.

Per tot això, es presenten les següents propostes:

1. El dissabte 30 de novembre (o una altra data convenient), realitzar reunions per iniciar o reforçar moviments unitaris contra el feixisme i el racisme a tots els territoris possibles.
  2. El dissabte 11 de gener, celebrar -en principi a Barcelona- una trobada de moviments unitaris dels diferents territoris: per coordinar-nos i compartir experiències en aquesta lluita.
  3. El dissabte 21 de març, amb motiu del dia de l’ONU contra la discriminació racial, i en resposta a la trucada de la xarxa internacional World Against Racism, convocar protestes als diferents territoris.

Declaració impulsada inicialment per Unitat Contra el Feixisme i el Racisme, Catalunya; però oberta a adhesions de moviments i entitats mitjançant aquest formulari.