
Declaració d’Esport SÍ, Racisme NO arran del derbi Barça-Espanyol
Declaració d’Esport Sí, Racisme No
Des d’aquest espai condemnem enèrgicament la pancarta mostrada el diumenge passat a la grada d’animació del FC Barcelona, durant el derbi amb RCD Espanyol, pel seu missatge de caràcter xenòfob envers el col·lectiu xinès, i sexista pel fet d’esmentar un presumpte negoci de prostitució.
Nosaltres creiem que als camps de futbol no ha d’haver-hi espai ni per aquest tipus de missatges ni per càntics que apel·len a l’odi envers cap afició, perquè entenem que els valors que ha de transmetre l’esport en general i el futbol en particular han de ser diametralment oposats.
Veiem amb preocupació que això hagi passat a la grada d’animació que vol desenvolupar el F.C. Barcelona, perquè entenem que no són els valors que vol promoure aquest club pel seguiment i el ressò que aquest té i per això, creiem que ha arribat el moment de dir prou a aquests fets.
És evident que la tasca a fer és molt important i necessita un esforç col·lectiu, per això fem la crida des d’UCFR, Esport Sí, Racisme No, per tirar endavant accions i campanyes unitàries per poder arribar a l’objectiu de fer fora les conductes i els discursos xenòfobs, racistes i sexistes a l’esport.
Esport Sí, Racisme No
23 de desembre de 2016
Envieu adhesions a aquesta declaració a: comiteolimpiadespopulars@gmail.com