/  Món i solidaritat   /  La nostra ajuda solidaria per atenuar els estralls de l’Irma i trencar el bloqueig contra Cuba

En aquest article el Gustavo de la Torre,  vicepresident de l’Associació de Cubans de Catalunya José Martí ens explica com reacciona Cuba davant els desastres naturals. Cuba té un gran reconeixement imternacional per aquest tipus d’actuacions per la gran tasca de les seves institucions i de la solidaritat del poble cubà. Tot i així, l’huracà Irma ha estat devastador i Cuba necessita de la nostra ajuda i solidaritat, tant per aquest moment concret com per continuar lluitant contra el bloqueig.

Imatge de la campanya de solidaritat amb Cuba

Potser perquè Cuba està envoltada d’un mar càlid es torna atractiva pel pas de fenòmens meteorològics. Recentment va transitar l’Irma i no va ser una “criollita” o europea amb despampanant harmonia en el caminar, sinó un fortíssim huracà de categoria 5 que va passejar per tota la costa nord, des de la província de Camaguey fins a Matanzas.

Les autoritats cubanes, ja ben preparades front esdeveniments meteorològics d’aquest tipus disposen, a través de la Defens Civil (DC), de les mesures necessàries per l’organització territorial i institucional. El seu únic objectiu és la protecció de les persones i els seus bens i els mitjans d’economia nacional, així com el desenvolupament de tasques de salvament i reparació urgent d’averies en els focus de destrucció o contaminació. A nivell nacional és el Presidente del Consejo de Eastado qui dirigeix la Defensa Civil (DC), recolzant-se en el Ministerio de las Fuerzas Armadas Revolucionarias, en els òrgans i organismes estatals, les entitats econòmiques i institucions socials. Son els presidents de les assemblees provincials i municipals del Poder Popular qui compleixen la funció de caps de la DC a nivell dels territoris.

Dins de les accions fonamentals de la DC esta donar l’avís a la població pels mitjans d’informació, evacuació de la població més vulnerable a zones més segures i els recursos naturals exposats a risc, el control de substancies perilloses, divulgació de normes de conducta, establir mesures higienico-sanitaries i epidèrmiques. També  hi ha la protecció del patrimoni nacional, cientificotecnic i financer; la protecció de maquinaria, matèria prima, reserves d’aliments i medicaments, productes de biotecnologia, fonts i reserves d’aigua, sistemes electrogenics, d’infocomunicacions, salut, transport i altres d’igual importància.

Els majors destrossos de l’Irma s’han evidenciat en el servei elèctric, habitatge, carreteres, comunicacions i instal·lacions estatals de grans àrees, així com embarcacions pel servei turístic o pesquer. Desafortunadament, malgrat la gran tasca de Cuba en aquests fenòmens, l’Irma va provocar la pèrdua de 10 vides humanes. Tot esforç és poc quan es tracta de salvaguardar vides i gràcies a la disposició que posa el govern cubà front aquests fenòmens Cuba gaudeix d’un alt reconeixement a nivell internacional, molt més si el saldo de víctimes és bastant baix i, en ocasions, nul.

No deixa de sorprendre a qui visita el país és l’alt valor solidari de la població cubana, que acull de tot cor a qualsevol persona o família veïna que s’hagi d’evacuar i li brinda protecció i atenció tot el temps que sigui necessari. Aquest humanisme que Cuba ha inculcat amb la seva Revolució no només el posa en pràctica per la seva població, sinó que l’ha desplegat per molts altres pobles del món.

El que crida més l’atenció del caiman caribeny és que la seva població no s’espanta per aquests fenòmens naturals i sense esperar cap ordre, posa tot l’esforç possible en cooperar amb la DC. A l’arxipèlag s’aixeca tot el poble posant mans a l’obra en la recuperació del país i en tornar-li ràpidament la seva vida normal, la seva brillantor i color.

Però a Cuba no la colpegen només els huracans, tinguin noms de dona o home, també la colpeja durament un bloqueig econòmic, comercial i financer imposat injustament pel govern dels Estats Units des de fa ja 58 anys i que encara posa en pràctica els seus instruments il·legals, amb un abast extraterritorial, amb l’objectiu de l’asfixia econòmic de la població cubana i d’obstaculitzar l’exercici dels seus dretsa la lliure determinació i sobirania.

Una mostra d’aquesta política agressiva s’ha vist en la recent negativa del banc dels Països Baixos INC a realitzar transferències de l’Associació d’Amistat RFA-Cuba amb l’objectiu d’ajudar al poble cubà a afrontar les seves necessitats. El poble de Cuba pateix les afectacions dels fenòmens naturals, però molt més el milionari dany econòmic que dia a dia provoca el bloqueig dels Estats Units.

Ajudar avui a Cuba és ser conseqüent i agraïts amb tota la solidaritat que Cuba sempre ha donat al mon; però d’igual forma demostren la magnitud de la nostra solidaritat i humanisme.

La plataforma de solidaritat Defensem Cuba ha habilitat un compte pels damnificats (ES49 2100 3205 1022 0046 4957) per rebre donacions que després seran transferides a un compte a Cuba amb aquest objectiu.

Trenquem el genocida bloqueig econòmic i brindem a aquest poble germà tota la nostra ajuda.

Etiquetes: