/  Ens adherim   /  Manifest de condemna davant les agressions xenòfobes a Torredembarra

Manifest de condemna davant les agressions xenòfobes a Torredembarra

Des de la Fundació ens adherim i compartim el manifest següent:

Des de la Coordinadora Obrim Fronteres (COF) condemnem i denunciem les agressions que han patit dos adolescents tutelats, així com l’atac al centre de protecció de menors Rigel de Torredembarra, per part d’un grup violent que es va escindir d’una concentració pacífica que tenia lloc el dijous 18 de febrer.
Denunciem la instrumentalització que un grup feixista i racista ha fet d’un episodi de protesta popular com el del dijous a Torredembarra, per difondre el seu discurs d’odi i portar a terme accions violentes i vandàliques que res tenien a veure amb la demanda de la manifestació, tot aprofitant la cobertura que aquesta els podia oferir.
Un cop més, la normalització dels discursos d’odi i pràctiques racistes desemboquen en violència envers aquelles que ja són vulnerabilitzades pel sistema. Discursos que venen de partits xenòfobs però que són normalitzats i amplificats per mitjans de comunicació, tertulians, polítics de tots els colors i personatges públics diversos que insisteixen en separar-nos pel nostre color de pell, pel nostre origen o per la nostra situació administrativa. Nosaltres vs ells, joves autòctons vs joves migrants… atorgant drets a uns i criminalitzant i victimitzant els altres.
Condemnem l’agressió física a dos joves i l’assalt a un centre de menors en situació de desemparament, però sobretot condemnem la normalització dels discursos d’odi i el racisme que acaben desembocant en actes com aquest i justificant-los. Actes que, un cop més, queden impunes sense que hi hagi hagut cap detenció per l’atac.
Finalment, expressem la nostra preocupació davant la passivitat de les autoritats quan, anteriorment, forces polítiques de Torredembarra ja havien
advertit de l’alta possibilitat que es produís un episodi com aquest.
Deixem de donar espai, de ser altaveu i d’acceptar el racisme, el feixisme, la islamofòbia, l’lgtbifòbia… ni els discursos ni els actes discriminatoris poden tenir cabuda en els nostres pobles i ciutats. És responsabilitat de totes, des de les institucions fins a la societat civil. No passaran!

Adhesions:

Coordinadora Obrim Fronteres
Plataforma Girona Acull
Social Project 4.0
Ateneu del Raval

Món sense guerres i sense violència
Associació Ambpapers
Col·lectiu Jardins de Sant Pau