/  Ens adherim   /  MANIFEST PER L’IMMEDIAT ALLIBERAMENT DE JUANA RUIZ SÁNCHEZ, EMPRESONADA PER ISRAEL DE JUANA RUIZ SÁNCHEZ, EMPRESONADA PER ISRAEL

Els sotasignats, organitzacions i persones vinculades a la solidaritat al nostre país, volem transmetre a l’opinió pública i a les Institucions la gran preocupació que tenim per la situació de Juana Ruiz Sánchez, ciutadana espanyola resident Palestina des de fa més de 35 anys, que treballa com a Coordinadora de Projectes en l’organització sanitària palestina Health Work Committes. Juana ha estat detinguda i empresonada de forma arbitrària per l’Estat Israelià des de fa ja 22 dies i sense que cap càrrec concret faci de mediador, amb que ha de ser interrogada.

La detenció va tenir lloc el dimarts, 13 d’abril de 2021, a les 5:45 del matí quan es van presentar a casa de la família de la Juana, a la localitat Cisjordània de Beith Sahur, prop de la ciutat de Betlem, més de 20 soldats israelians fortament armats. Després d’intimidar a la Juana, al seu marit palestí i a la seva sogra que viu a la llar familiar, es van endur a la Juana Ruiz Sánchez per interrogar-la. Es tracta, doncs, d’un llarguíssim interrogatori que encara es prolongarà durant tres dies més, fins al dilluns, 26 d’abril per decisió del jutge que porta el cas. Seran, si el jutge no decideix prolongar-ho encara més, 13 dies privada de llibertat, sense càrrecs definits.

Prèviament, a la matinada del passat 8 de març de 2021, l’exèrcit israelià va aplanar l’oficina central de Health Work Committes (HWC), l’organització sanitària on treballa la Juana, a la ciutat de Al Bireh, detenint al responsable del Departament de Comptabilitat de HWC, Tayseer Abu Sharbak, que continua a presó, i enduent-se equips informàtics i documentació relacionada amb el treball humanitari que HWC realitza en col·laboració amb organitzacions internacionals, entre elles varies ONGs de l’Estat Espanyol, i amb fons de donants espanyols. També està detingut Saeed Abbad, que, en l’actualitat, no manté relació laboral amb HWC, però que va ser Responsable del Departament de Comptabilitat fins fa 2 anys. Aquest manifest pretén també demanar la llibertat per ambdós que estan, igualment, en detenció administrativa.

Aquestes circumstàncies ens fan sospitar que els responsables de les detencions busquen demostrar algun tipus de delicte vinculat amb el finançament dels projectes que realitza la HWC i que pretén involucrar a Juana Ruiz en aquesta acusació.

Els sotasignats considerem que és impossible que els projectes finançats per la cooperació al nostre país puguin tenir cap aspecte delictiu, ja que la cooperació espanyola, majoritàriament pública, obliga a la realització de les activitats previstes i la justificació completa del finançament dels diferents projectes que s’han dut a terme amb el nostre suport.

La HWC ha realitzat desenes de projectes sanitaris i socials amb ajuda de la cooperació del nostre país. Són activitats com portar la prevenció sanitària als poblats de Cisjordània, vacunar als nens i nenes de Jerusalem Est, que el govern israelià s’ha negat sistemàticament a vacunar, portar la salut prenatal i natal a les dones de Cisjordània, realitzar campanyes d’informació i formació en innombrables qüestions relacionades amb la salut, amb els hàbits sanitaris o amb la prevenció de malalties més comunes a la zona, atendre gratuïtament al 40% dels seus pacients a les 14 clíniques que té la HWC pel territori sota l’Autoritat Palestina i altres activitats per l’estil que, difícilment, podrien considerar-se sospitoses de constituir cap classe de delicte.

Malgrat el seu caràcter humanitari i sanitari, o potser precisament per això, la HWC està sent atacada intermitentment per l’Estat d’Israel en una política de repressió, desgastament i desmantellament de les organitzacions de la societat civil palestina.

Amb aquest MANIFEST:

Exigim l’alliberament immediat de Juana Ruiz Sánchez

Exigim igualment l’alliberament de la resta de persones detingudes en el transcurs d’aquesta nova operació d’assetjament cap a l’organització HWC.

Exigim a l’Estat d’Israel el seu respecte al Dret Intenacional Humanitari i als Drets Humans de la població palestina.

Exigim a l’Estat d’Israel la reparació material dels béns danyats i/o confiscats a la HWC, alguns d’ells finançats per la cooperació espanyola.

Exigim al Govern Espanyol que prengui cartes sobre l’assumpte i pressioni quan estigui a la seva mà per aconseguir l’alliberament de Juana Ruiz Sánchez i dels seus companys de les HWC empresonats,

Signen aquest manifest 91 personatges públics, entre els quals estan:

Paul Nicholson (Coordinador de via camperola a Europa)

Koldo Martíne (Senador de Geroa Bai)

S’adhereixen a aquest manifest 216 organitzacions, entre les quals estan:

Espai de Coordinació de ONGs de l’Estat Espanyol a Palestina

EH-Bildu

Mostren el seu suport 5910 persones, entre les que estan:

Antonio M.B.

Francisco José P.H.

Teresa G.R.

Per a signar el manifest ho podeu fer a través del següent enllaç