Organització

ORGANITZACIÓ FUNDACIÓ

El patronat de la fundació l’Alternativa està regit pel capítol IV (articles 16 a 30) dels nostres Estatuts i subjecte al llibre 3er del Codi Civil Català.

Tal i com s’especifica a l’article 19 dels nostres Estatuts, les patrones i patrons exerceixen el càrrec gratuïtament, sens perjudici del dret a ser reemborsats de les despeses degudament justificades i a la indemnització pels danys que els ocasioni el desenvolupament de les funcions pròpies del càrrec.

PATRONAT

EQUIP DIRECTIU

Adelina Escandell i Grases
Presidenta de la Fundació

Va néixer a Barcelona el març de 1954. Filla, mare i àvia.
És mestra i llicenciada en psicologia. Formadora en Coeducació. Ha treballat tota la seva vida en l’ escola pública.
Afiliada a COOO, primer en la Federació d’Educació i ara a Pensionistes i Jubilades.
Es va afiliar al PCC al 1982, ara conformant Comunistes.
Membre d’EUiA des de la seva formació.
Ha desenvolupat com a militant diverses responsabilitats: responsable del sector d’educació, responsable de l’Àrea de la Dona d’EUiA, directora de l’AVANT, coordinadora del Comitè Executiu i actualment responsable de l’Escola de Formació.
En el moment actual, també, com a militant, és presidenta de la Fundació l’Alternativa.

Reinald Roca Serra
Vicepresident de la Fundació

Va néixer el 1952 a Ullastret, Girona.
Ara està jubilat.
Formació acadèmica inacabada d’Història. Militant marxista des dels 19 anys. I com a tal, productor de programes de TVC des del 1984, impulsor del sindicalisme en el món de la comunicació, i defensor del caràcter públic de la informació i l’ entreteniment. Militant polític de La tendència marxista L’Aurora integrada a EUiA. Aprofita la jubilació per impulsar la inclusió social de l’immigrant a través del teatre i l’elaboració de vi.

Jordi López Gonzàlez
Secretari de la Fundació

Va néixer el 1960 a Barcelona.
Va començar la seva militància el 1977: ha passat pel PSUC, posteriorment pel PCC i, en l’actualitat a Comunistes. Forma part d’EUiA des de la seva fundació.
Després del seu pas professional en la producció cinematogràfica, en l’actualitat és assessor de la quarta secretaria de la Mesa del Parlament; també coordina les agendes parlamentàries d’EUiA.