/  Drets cívics i socials   /  Pressupostos Generals de l’Estat per a 2019

Pressupostos Generals de l’Estat per a 2019

Lola Castro, coordinadora EUiA Esplugues, sintetitza la postura del seu grup de treball envers l’acord pressupostari assolit entre el grup confederal de Unidos Podemos i el Govern de Pedro Sánchez tot deixant clar els punts en que hi son d’acord i en desacord.

L’acord pressupostari assolit entre el grup confederal de Unidos Podemos i el Govern de Pedro Sánchez és un primer pas, si bé insuficient, per a revertir les polítiques neoliberals de retallades de drets socials i civils aplicades pels governs del PP i el PSOE els darrers anys, amb greus consequències per a les classes populars.

Per primera vegada en anys, ens trobem davant unes perspectives de millora de les condicions de vida de les persones i les llibertats públiques. No és casualitat la contundent oposició i descalificació a l’Acord per part de PP i Cs.

Entre els punts positius de l’Acord destaquem l’increment de la tributació a les empreses, la pujada des de 736€ a 900 € del salari mínim interprofessional, l’increment dels pressupostos per a dependències i contra la violencia de gènere, les mesures de protecció als llogaters d’habitatges i de control dels preus dels lloguers, l’equiparació dels permisos de maternitat al pare i la mare, la pujada de les pensions segons l’IPC real, la modificació de la Llei Mordassa eliminant les reformes repressives acordades pel PP, la despenalització dels delictes d’injúries a la Corona, contra els sentiments religiosos o contra el dret de vaga.

Entre els punts negatius trobem l’impossibilitat d’acordar l’imposició d’un impost a la banca o de deixar sense efecte la norma de despesa que condiciona i limita la soberania de les institucions democràtiques, com els ajuntaments.

Davant la situació de crisi i de precarietat que patim, ens és imprescindible assolir una majoria parlamentària que garanteixi l’acompliment d’aquest Pressupost, així com continuar amb la mobilització i la lluita als carrers en defensa dels treballs dignes, dels serveis públics universals de titularitat pública, del dret a decidir dels pobles i per la recuperació de les llibertats.

En aquest sentit, donem suport a la mobilització convocada a nivell estatal els propers dies 24 i 27 d’octubre per Izquierda Unida, EUiA, Catalunya en Comú, Marees i Plataformes, en defensa d’ una Vida Digna i contra les retallades i privatitzacions dels serveis públics.

Cridem també a donar suport a les candidatures d’unitat i de confluència, tant en les properes eleccions municipals, autonòmiques i europees com en les properes eleccions generals.

Lola Castro

Coordinadora EUiA Esplugues