/  General   /  Crònica i fotografies de la XI Cursa i Caminada Lluís Companys

Crònica i fotografies de la XI Cursa i Caminada Lluís Companys

La Cursa i caminada Lluís Companys, que organitza La Fundació l’Alternativa no és només un esdeveniment esportiu, sinó, que té com a objectiu la reivindicació i recuperació de la memòria històrica.

Aquest any, a més, s’ha volgut recordar les Brigades Internacionals perquè és el 80è aniversari que es van acomiadar de Barcelona.

Aquesta XI edició es celebra en uns moments complexos per a Catalunya. Des de la Cursa i Caminada Lluís Companys, fidels als valors republicans de llibertat, igualtat i fraternitat, hem volgut  deixar palès que exigim la llibertat de les preses i presos polítics i ens refermem en el dret del nostre poble a decidir lliurament el seu futur.

PREPARACIÓ

La preparació de la Cursa i Caminada, arrenca al mateix moment que  s’acaba l’anterior, quan fem la valoració i destaquem quins aspectes han de millorar. Però uns mesos abans,  s’intensifica la feina. Reunions amb la Nova Fita, crida a les persones voluntàries, reunions amb la guàrdia urbana, amb BSM, permisos…

I arriba el dia. Les persones que organitzen el recorregut, arriben de nit. A 2/4 de 8 saludem les voluntàries i voluntaris. Repartim armilles i acreditacions; elecció del lloc on col.laborarem: guarda robes, repartir samarretes, circuit extern. Hi ha feina per tothom. La guàrdia urbana també ha arribat.

Les 8. El dia s’ha aixecat. Sembla que el sol ens acompanyarà.  La gent va arribant. Recullen dorsals, samarretes. En aquest procés es  generen cues, inevitables. Sembla que quan millorem un aspecte, se’n complica un altre. Però bon ambient i bon humor.

LA CAMINADA

Poc abans de les 9, pel micròfon es crida a la gent de la caminada. Aquest any sumen  90 persones, i  moltes criatures. Caminada ben popular. La Isabel, voluntària anirà al davant i l’Ana al darrera. Quan arriben a la porta del castell la  Cinta González  Sentís  en nom de l’Amical  de les Brigades Internacionals fa una breu explicació del que van significar. I ja la baixada per tornar. I l’entrada i la volta d’honor a l’estadi entre els aplaudiments de les corredores i corredors que ja han arribat..

LA CURSA

A 2/4 de 10 arrenca la Cursa.  480 persones corredores. La sortida, sota l’arc que recorda al President Lluís Companys assassinat pel feixisme,  és impressionant. Tot just havíem acomiadat al darrer corredor que entrava per fer la volta final el que seria el guanyador:

www.cursacompanys.cat trobareu tota la informació i les imatges d’aquest dia. En el butlletí us informem només del nom de les primeres i primers en arribar a la meta: Carlos Rodríguez Ordóñez (26:57). Josep Díaz Carretero (27:24) i Jordi Pujol Dominguez, (27:48). Mireia Suñé Galán (32:52), Elisabet Martín Almansa (33:18) i Marina Garcia (33:35). perquè en una cursa hi ha qui guanya,  però cal reconèixer el mèrit i la voluntat de tota la gent que va córrer sota un sol de justícia. Alguns en grup, per parelles,  o soles, amb la bandera republicana, amb la samarreta de la cursa o amb la que se sentien més còmodes.

Podeu consultar tota la classificació: aquí.

ELS PREMIS

Ja tothom ha arribat a l’estadi. Pomes i aigua. Cossos suats i orgullosos. Per sort els serveis sanitaris no van haver d’intervenir en cap moment. Fotos, moltes fotos, amb el fons de l’estadi o del cartell amb la figura de Companys.

Agraïm a totes les persones que van dedicar una estona del seu temps i van venir a lliurar els premis.  Ed Eduard Amoreaux. President de l’Amical de les Brigrades Internacionals; Carme Garcia. Directora General de Memòria Democràtica, Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya Joan Josep Nuet. Diputat del Parlament de Catalunya. Coordinador general d’EUiA; Marta Carranza. Comissionada d’Esports. Ajuntament de Barcelona;  Elisenda Alamany. Portaveu del Grup Parlamentari de Catalunya en Comú Podem al Parlament de Catalunya, Nàdia Cànovas. Filla d’Antoni Cànovas, participant l’any 1936 a l’Olimpíada Popular. Col·laborador de la Cursa i Caminada Lluís Companys. Mort recentment. Carles Vallejo. President de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del franquisme. Yann Lelann. Membre de la direcció de Transform Europe! Nét de Brigadista francès. Adelina Escadell. Presidenta de la Fundació l’Alternativa Eva Balart. Membre del patronat de la Fundació l’Alternativa.

I FINS L’ANY QUE VE

I l’estadi es va buidant. Queda aquella feina que no es veu: desmuntar, recollir , carregar furgonetes. Bon ambient. I ganes de tornar-hi el proper any.

Us hi esperem. Serà la XII Cursa i caminada Lluís Companys.

La Cursa i Caminada Lluís Companys, compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i el Districte de Sants-Montjuïc i el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya.

Aquí podeu veure les imatges de la Cursa i Caminada: