/  Ens adherim   /  Salvem el Barnasants: Manifest per la creació d’un Ateneu de la cançó

Salvem el Barnasants: Manifest per la creació d’un Ateneu de la cançó

Pere Camps, històric militant comunista del sindicat del ram del metall (com li agrada definir-se), va decidir fa 25 anys militar al sindicat de les cançons, de la bellesa i de la sensibilitat. Poc a poc ha anat construint, desafiant mil dificultats, un festival de referència a Europa i Llatinoamèrica per defensar la cançó d’autor, un gènere marginat pels mitjans de comunicació i els governs. Hi ha un cert paral·lelisme entre la seva lluita per defensar els cantautors i la d’Amilcare Rambaldi amb el Club Tenco italià.

Davant un article aparegut a un diari d’abast nacional, escrit per un periodista que qüestionava la validesa del gènere dient: “Són molt bons aquests cantautors, però qui els vol?”, Rambaldi va respondre immediatament: “Els vull jo!”. Quasi 40 anys després, el Club Tenco és un oasi de cançons i llibertat.

Actualment, el BARNASANTS, amb un model diferent, s’ha posicionat a la mateixa alçada que el Tenco. Quan a principis dels 80 la cançó començava una travessa pel desert, molts cantautors en algun moment van pensar a tirar la tovallola. L’aparició de Pere Camps i el BARNASANTS (que, de fet, són el mateix) va suposar un raig d’esperança per a tots nosaltres i als seguidors del gènere. Ara, després de 25 anys, el BARNASANTS es troba amb dificultats per tirar endavant, dificultats econòmiques, que no artístiques. La falta d’implicació de les administracions públiques amb el
BARNASANTS, a diferència d’altres festivals multitudinaris, ha provocat un SOS per fer possible la seva viabilitat. Des d’aquest manifest, els sotasignants demanem una implicació política per part de l’administració per fer possible la continuïtat del BARNASANTS.

És imprescindible la creació de L’ATENEU DE LA CANÇÓ al nostre país, com a centre d’estudi i recerca de la cançó d’autor. Aquest ATENEU ha de servir com a caixa de ressonància per crear circuits estables on presentar els treballs dels cantautors arreu del país. Demanem l’adhesió d’artistes i seguidors del gènere per fer-la viable. En un món de “fake news” (mentides interessades), el BARNASANTS és una veritat com un temple!

ARA ET POTS ADHERIR AL MANIFEST: AQUÍ

Comentaris, opinions, informació addicional: 1