/  Ens adherim   /  Solidaritat amb el Congrés dels Pobles – Onada de detencions a dirigents nacionals de Congrés dels Pobles a Colòmbia.

El Congrés dels Pobles moviment social colombià que busca construir Poder Popular i un país per a la vida digna, està vivint una nova onada de detencions arbitràries contra dirigents, en menys de dotze hores tenim tres companys i líders socials detinguts injustament en diferents regions de Colòmbia. Són tres defensors de la terra, homes camperols que han dedicat les seves vides a les comunitats i la defensa del territori per al bon viure construint poder popular.

De la regió de Centre Orient va ser capturat el company, líder camperol Adelso JOSÉ GALL TOZCANO, membre de l’Associació Nacional Camperola José Antonio Galán Guineu –ASONALCA-i del Coordinador Nacional Agrari –CNA-. Adelso ha participat de les diferents gestes i lluites que el moviment camperol a la regió i a nivell nacional, a l’ésser portaveu en les taules d’interlocució establertes entre el moviment social i el govern nacional, en el marc de la Cimera Nacional, Agrària, Camperola, ètnica i Popular, després de l’aturada nacional del 2014. Ha estat destacat líder de la lluita contra les petrolieres a Arauca, denunciant la Repsol, l’OXY i la BP a nivell internacional en el tribunal permanent dels pobles.

Al sud de Bolivar a TEOFILO ENCUNYA, Portaveu de la comissió interlocució de sud de Bolivar, Centre i Sud del Cèsar, Sud de Magdalena i processos dels Santanderes i membre del Coordinador Nacional Agrari –CNA-. Teo com el coneixem és defensor de drets humans, reconegut líder i representant de milers de camperols / és que depenen de la mineria a petita escala i l’agricultura. Dins la seva trajectòria aquesta la defensa dels territoris de l’impacte d’empreses transnacionals com l’AngloGold Ashanti, i la creació d’alternatives de desenvolupament des de les comunitats de la regió, sofrint processos constants de persecució i estigmatització.

En Nariño a ROBERT DAZA membre de Comitè d’Integració del Massís Colombià -CIMA- i del Coordinador Nacional Agrari –CNA-. Reconegut per les seves activitats socials i d’organització comunitària, el seu treball és caracteritzat per la creació de projectes de transició agroecològica, exercici d’economia solidària amb les comunitats camperoles, en el marc de la proposta de territoris agroalimentaris i governs camperols. Sent reconegut internacional i nacionalment pel seu treball polític i social.

Aquestes detencions arbitràries es produeixen en el context d’una persecució sistemàtica de l’Estat colombià contra el moviment social, a més de la llarga llista de companys i companyes assassinats en els diferents territoris de país, se suma el mateix nombre que, per la seva tasca social, per pensar i actuar diferent i crear propostes de vida digna són judicialitzats, empresonats pel règim colombià. L’Estat colombià usa els muntatges judicials per deslegitimar el Congrés dels Pobles, fa un ús polític dels òrgans d’investigació i de justícia que no es fan servir per protegir la vida dels líders i lideresses socials, però es mostren actius per privar-los de la llibertat.

El Congrés dels Pobles crida a totes les forces socials afins a solidaritzar-se i pronunciar-se públicament. Cada escenari amb el que pretenguin colpejar al moviment social i popular l’afrontarem de peu i seguirem construint poder popular i buscant la Vida Digna.

Signa el formulari  en línia: Aquí