/  Drets cívics i socials   /  SOLIDARITAT, TAMBÉ ECONÒMICA, AMB JOAN JOSEP NUET

SOLIDARITAT, TAMBÉ ECONÒMICA, AMB JOAN JOSEP NUET

Aquesta setmana, el 24 i el 25 de març qui va ser President de la Fundació i ex-coordinador d’Esquerra Unida i Alternativa, Joan Josep Nuet, declararà davant del Tribunal Suprem per haver possibilitat el debat de la llei del referèndum i de transitorietat, en el marc dels mesos previs a la realització del referèndum de l’1 d’octubre de 2017. La fiscalia li demana la seva inhabilitació per ocupar càrrecs públics durant un any, i l’extrema dreta, com a acusació particular, demana fins i tot penes de presó. Joan Josep Nuet és l’únic membre de la Mesa que encara no ha estat jutjat, a conseqüència de la seva condició de diputat al Congrés dels Diputats des de l’any 2019.

Joan Josep Nuet, va ser secretari tercer de la Mesa de Parlament per la candidatura Catalunya Sí Que Es Pot, que portava en el seu programa propostes com un referèndum acordat amb l’Estat i un procés constituent per superar el règim del 78.

Aquest judici no és a una persona, sinó a les idees que ha defensat i continua defensant en l’exercici de les seves tasques de representació política. Es tracta també d’un judici contra el debat parlamentari en llibertat, ja que no es tracta només d’unes lleis o una votació concreta, sinó que també s’ha produït contra el debat de resolucions i declaracions al Parlament de Catalunya, més recentment sobre la reprovació de la monarquia.

Aquest cas demostra que la persecució dels poders de l’Estat va dirigida contra l’independentisme perquè avui suposa una de les úniques amenaces contra el règim monàrquic, però que també pot anar contra qualsevol organització, moviment, artista o qualsevol ciutadà que qüestioni el sistema polític i econòmic imperant a Espanya.

La Fundació l’Alternativa s’ha pronunciat de manera continuada, en solidaritat  amb les preses i presos polítics i exiliats, i amb totes les persones encausades a Catalunya i a l’Estat per mobilitzar-se contra la repressió i el règim del 78 i també hem manifestat el nostre compromís en la lluita per l’amnistia.

Per tot això, quan vam saber seria jutjat, vam engegar una campanya de col.laboració econòmica per tal de sufragar les despeses que comporta el judici, i us recordem que és més necessària que mai.

Adelina Escandell Grases
Presidenta de la Fundació l’Alternativa

Entra a la campanya de solidaritat: www.fundacioalternativa.cat/campanya-nuet