/  Ens adherim   /  Suport a l’al·legació de Salvem les Valls al estudi informatiu de la “variant” d’Olot

Des de la Fundació hem signat aquesta petició dirigida a Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i convidem a tothom a fer el mateix! Màxima difusió

Aquesta petició té com objectiu posar en qüestió i aturar la construcció de la continuació de l’eix Vic-Olot per Bracons, variants de les Preses i Olot per abans plantejar-nos el fet incontestable de que la situació d’emergència climàtica i crisis ecològica requereixen solucions que passin per un nou model de mobilitat per la comarca de la Garrotxa. Aturar el procés administratiu en marxa i obrir un espai de reflexió i actuació per una mobilitat sostenible i que respongui a les necessitats del moment, que no són la construcció de més infraestructures viàries d’alta capacitat, si no solucions que pacifiquin el trànsit i millorin la qualitat de l’aire i de la vida quotidiana a Olot i comarca. Per altre banda l’estudi informatiu compte greus deficiències i fa previsions del trànsit futur nefastes, amb creixements desmesurats i contradictoris amb la Llei de Canvi Climàtic i els objectius de reducció d’emissions. La nova carretera afecta zones agrícoles de gran valor, així com un Parc Natural (el PN de la Zona Volcànica de la Garrotxa) amb espais de gran valor natural i paisatgístic. El projecte segueix sent esclau d’un model més propi del segle XX: la construcció de grans infraestructures pensades pel vehicle privat, i es troba molt lluny del que la comunitat científica internacional ens demana que fem i dels reptes que tenim com a societat pel segle XXI.

Signa-la: AQUÍ