/  Drets nacionals   /  Viure el moment, construir el futur; ara Catalunya

Viure el moment, construir el futur; ara Catalunya

Joan Josep Nuet, Coordinador d’EUiA i Secretari Tercer de la Mesa del Parlament de Catalunya, ens escriu aquest article ple d’esperança i d’energia per continuar lluitant pels drets democràtics.

Els moments que viu el país poden ser per alguns preocupants, en el sentit que tot està canviant massa de pressa i, pot ser, enyoren l’estabilitat del passat. No es el meu cas, crec que estem construint avui amb les nostres actituds i les nostres decisions la Catalunya que truca a la porta.

Massa temps hem patit un sistema polític, econòmic, social, territorial i democràtic en que tot era predicible, en el seu dia superador d’una de les dictadures mes sanguinàries d’Europa però amb el temps cotilla de tants anhels i esperances de pobles i classes populars. Ara toca dissenyar el futur, toca constitutivament repensar un esdevenir que els grans poders polítics i econòmics ja havien decidit per nosaltres. I si, es el moment de tenir somnis, si somnis d’aquells que tant de temps ens van dir que tenien que quedar al calaix i que eren impossibles.

Sempre tindrem temps d’acceptar una mica d’aigua al vi si les correlacions de forces ens ho imposen, els nostres pares i avis saben bé que pot aigualir-se la utopia, però, que no siguem nosaltres, que no siguin els nostres els que comencin amb la cantarella de que no toquem de peus a terra.

Ara toca liderar el canvi, no frenar-lo, ara toca sortir al carrer, no quedar-se a casa, ara toca proposar no dir no tantes vegades com preguntes ens facin. A Amèrica Llatina van contemplar com partits teòricament revolucionaris van observar els canvis més espectaculars als seus països en dècades, per la tele. No ens quedem amb el dit mirem la lluna i seguim les passes que Joan Fuster ens va ensenyar per entendre en temps moderns com es construeix la nova hegemonia “la política o la fas o te la fan”.

Joan Josep Nuet